Tuesday, April 30, 2013

hari pekerja :D

assalamualaikum wbt~

*sambil ade kemreman yang pegang, kemre, aku pegang mic bulat besar warna merah-senyum*
dengan ini saya ingin mengucapkan selamat menyambut hari pekerja kepada semua penjawat awam mahupun swasta, kepada abah umi saya yang merupakan pekerja juga, kakak abang saya, guru-guru pensyarah, seterusnya kepada sesetangah pihak yang mungkin juga tidak bercuti walaupun hari ni hari pekrja macam chef-chef di hotel kakitangan sepital, driver bas, kakak jual tiket stesen bas, tentera polis ape dan semua la yang nama pekerja..

semoga kita *nampak tak ape aku tulis? KITA beb, KITA!!* semua dapat menjalankan tugas dengan penuh amanah, dedikasi serta penuh tanggungjawab dan gigih!

*senyum-turunkan mic siket, kemre off*
upload fesbuk.

wait...

tak melampau kalau saya kata semua orang tahu hari ini hari pekerja dan boleh bercutii..



tapi, agak-agak ramai tak yang ingat setiap hari kita ada tanggungjawab yang perlu dipikul, di mana tiada sehari pun kita diberi cuti : iaitu menjadi bukan setakat pekerja, tetapi hamba ALLAH. hamba. hamba :) . beza tu taraf pekerja dgn hamba :)

tapi, jgn pulak nak question :: alah hamba lagi penat, tapi kenapa takde cuti.
heip heip! watch out ur mouth ladies and gent~

kita balik kepada asal fitrah kita..

asal kita dijadikan sape yang menjadikan kita?
ALLAH kan.

balik kepada apa tujuan kita di lahirkan di muka bumi.
untuk beribadah kepada DIa kan.. melauinya firmannya yang bermaksud
'maka tidaklah aku menciptakan jin dan manusia kecuali utk beribadah kepadaku'

kita tak perlu cuti,
kerana orang yang apabila dia mencintai sesuatu pekerjaan,
apabila dia rasa tanggungjawabnya,
maka dia tidak akan pernah walau sekali rasa lelah..

lagipun,
kerja jadi hamba ni tak menyusahkan atau memenatkan hidup pun..
justeru lebih banyak membantu kita dalam kehidupan seharian kita~
'kerja' lebih 'gaji' lebih... banyak siket 'harta'nya :)

faham tak maksud saya?

;)

so, okay
back to the topic :
*pegang mic smula : SELAMAT HARI PEKERJA :)

result

jap jap jap!

adeh. mcm mana ea?
9Mei, hari tu dah laa offday! pastu broadband tinggal besok je ni hidup, pastu dah expired!

how eh??

takkan aku nak mintak orang check kan result??



maigodd itu TAK mungkin!

we'll see how~

nanti aku fikir masa tido jap g HAHA.

kira kira kira kira

aku ni sedang berkira-kira tentang baaaaanyak perkara --'

how eh??

tetibe macam malas nak pk, bia je la. haha
dah, rasa mcam dah nak tido,



okay now jam aku 4.20am, taktau nak wish gudnyte ke morning :D

mana2 la, wish urself ea ;)

yu,

ehem. lambat ye?
wish you happy birthday, erm, belated birthday..
bukan tak ingat, ingat, tapi, saje je, hehe
biasanya ramai yang berlumba-lumba nak jadi orang pertama wish,
but for me,
let me be the last person to wish you happy belated birthday :)



sorry, takde hadiah,,

cuma hari tu saya bagi hadiah doa je kat awak ;)

aah, masa hari bday tu la..

kan dah cakap bukan tak ingat tapi saje ;p

hope that one day boleh jumpa lagi..
boleh borak-borak macam dulu-dulu
boleh sama-sama lupakan dan terima salah silap masing-masing.
dan harap u'll be my fren here and hereafter

do hope so

:)

uhibbuki lillahi taala :')
semoga Allah menyampaikan salam :)

aku.pon.konfius??

assalamualaikum warahmatullah..

aku pon konfius ape dah jadik sekarang..
kadang-kadang rasa mcam jadik jahat..
kadang-kadang rasa mcam same jee sejak dulu sampai sekarang,
kadang-kadang rasa macam aku dah banyak berubah, jadik lebih teruk.

hah.

kecelaruan identiti barangkali,



tapi kan.

okay takpelah.

tak jadi,

cuma selalu berharap kalau aku ada tersalah langkah please someone do tell me.

sbb aku manusia,
kadang-kadang dan kebanyakannya tak perasan buat salah :)

sayang semua, muaah siket. haha
*sejakbilejadigedik??pengsan.

Monday, April 29, 2013

word vs action?

#bismillahirrahmanirrahim :)

aku memandang dunia pada hari ini,
oh,
okay jauh sangat ea?
okay okay, orang-orang di sekeliling aku.
malahan tak berselindung kadang-kadang diri sendiri..
masa bercakap hamboii bergegar bukit semua tapi bila sampai masa kena buat?
suara cengkerik je dengarnya.
apa kono eh jang?

ada yang bercakap dan mempunyai pemikiran yang sangat luas dan bernas tentang kepimpinan, katakanlah. idea bagus, kata-kata osem, tapi bila kita lihat pelaksanaannya?
owh, kay.. maybe kita yang tak nampak dia bekerja, mungkin..
berbaik sangka, husnuzzhon~
rite ;)

ada yang nampak je salah orang, habes haa disembur sana sini
tapi habes je ayat terakhir yang dia sound, diri sendiri buat bnda yang sama,
it was like, errr????

mari.



mari kita sama-sama cuba seiringkan kata-kata kita dengan tindakan kita.

kurang berkata-kata takpe, asal tindakan tu berjalan..
bukan hanya bicara tindakan yang utama~

#nasyid: dunia yang lebih indah- firdaus#

Sunday, April 28, 2013

cerrr



boleh tak someone bagitau aku macam mana nak sejukkan hati yang panas kalau tiap2 hari kena tahan sabar??


Saturday, April 27, 2013

cemburu

*bismillahirrahmanirrahim~

aku tak faham kenapa perasaan ni harus di panjang-panjangkan dalam hidup manusia..
semua orang ada sifat cemburu.
aku pon ada,.
tapi,
apakata kita lupakan sahaja sifat cemburu itu?



sebenarnya untuk apa kita cemburu?
kita nampak luaran sahaja.. kita nampak hidupnya mcam fun.
gembira.
everything seems perfect!
tapi, kita pasti ke semua tu benar?
nampakkah kita masa susahnya?
nampakkah kita di sebalik gelak tawanya terlindung sengsara?

as for me,
no pointlah nak jelesy jelesy ni...

lagipun kita kena ingat,
apa-apa sahaja rezeki dan nikmat yang kita dapat,
semuanya dari allah selepas seseorang itu berusaha.
jadi,
sebelum dengki tu,
lihat dulu di tahap mana usaha anda dan di tahap mana usaha orang yang anda dengkikan tu..

itu skop kawan dengan kawan.

yang skop pakwe dengan makwe pon satu hal.
adeh.
katanya cemburu tanda sayang.
err?
tapi, kalo hangpa dah tahu cemburu tahap dewa
tak payah la nak berkapel ke hape,
buat serabut orang ja bila asyik2 gaduh dgn spouse msing-masing.
kalo betul suka kawen trus kan senang??

ni lagi satu kerja takde faedah. ish ish~

sepatutnya kita semai dalam diri,
sikap cemburu yang positif..

bagimana?
cemburu melihat orang buat kebaikan,
dan kita turut mempertingkatkan kebaikan dalam diri kita..
cemburu lihat orang berjaya,
maka kita tingkatkan usaha untuk sama berjaya..
bukannya lihat orang lebih,
laju saja kita mahu jatuhkan dia..

mari ambil masa sejenak untuk refleksi diri..

ayuh sama-sama buang sifat cemburu meng-khinzir buta *bak kata kakak saya*

till then, take care, jaga diri jaga iman ;)

jeles sana jeles sini

aku takfaham sehari dua ni aku dikelilingi manusia yang berperasaan dengki dan iri hati.
apa laa yang lebih sangat kat aku sampai dorang jeles-jeles neyh?
tak tenteram betulla hidup ni..
stakat jeles takpe, jgn buat bnda bukan2 kat aku sudah~



ya allah
bentengilah diriku terhadap mereka-mereka, seluruh makhlukMu yang berniat jahat kepadaku~

Tuesday, April 23, 2013

so typical

what would u say if u have to face it alone while u didnt come along?
fine,
thats my fault, if I stopped it earlier then it would not be happened.



the best part : nobody offer to help. gud.

morning, anyway *senyum paksa

Thursday, April 18, 2013

nanti yeahh

banyak ni nah cerita.. tapi haishh idea datang time nak habes shift pulak. ahha. nnti yehh~

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...