Saturday, May 14, 2011

part last_

and... ni bukan satu nostalgia pada aku.. merujuk kepada  post ni  aku nak bagi lagu ni ah..

:::::: faizal tahir hanyut ::::


Harus bagaimana lagi

Dan terus begini

Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum

Salahku tetap salahku

Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila

Kau kan diam seribu bahasa

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu

Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu

Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam

Hanya kau ku terbayang

Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka

Kamulah yang pertama

Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu

Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu

Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Aku memang bersalah

Selalu saja mengabaikan mu

Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu

Aku bersalah

Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu

Bagaimana ku nanti

Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti

Bila kau tak di sisi

Yang ku ada hanya kamu saja

dan 
:::: faizal tahir coba ::::
Cuba kau dengar, cuba kau cuba

Diam bila ku cuba untuk berbicara dengan kamu

Pernahkah kau ada
Bila ku perlu tuk meluahkan rasa hati

Dan bila kau bersuara

Setia ku mendengar

Agar tenang kau merasa

(Korus)

Siapa sebenarnya aku padamu

Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila tiada lagi teman bermain
kau pulang mendapatkan aku itulah aku padamu

Cuba kau lihat, cuba kau cuba

Renung ke mata aku bila ku kaku melihatmu

Pernahkah kau ada bila ku perlu
tuk menyatakan rasa sakit dalam diri

Dan bila kau perlu

Setia ku menunggu

Agar senang kau merasa

(Korus)

Siapa sebenarnya aku padamu

Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila tiada lagi teman bermain
kau pulang mendapatkan aku itulah aku padamu

Maafkan kerana aku tak pernah

terlintas tuk menulis pada mu

salahkan ku
tak mungkin lagi aku meminta
untuk kau mendengar..
untuk kau melihat ke mataku

(Korus)

Siapa sebenarnya aku padamu

Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila tiada lagi teman bermain
kau pulang mendapatkan aku itulah aku padamu


apekah ini?? haha.. dah mula dah.. jiwang karat~~~ haha.. saje je. pandai2 la korang buang sdiri part2 yang cam xsesuai tu ekk. ak malas nak cut lagu.. haha.. copy paste udah~~~ huhu~~~~

till then,, thanx all yg sudi spend tyme baca post yg mungkin ntah pape bagi korang dan penuh bermakna bagi ak,. haha. bia ah, nostalgia aku. hahaha. oke peeps.. chow~~~

salamullah 'alaikum ^^

nostalgik_part7

da last song yang terlintas kat kepala aku skang ni. TERlalu bermakna.. lagu tema badar~~~

::::: adakah kau lupa alarmme :::::


Adakah kau lupa 

Kita pernah berjaya

Adakah kau lupa
Kita pernah berkuasa

Memayungi dua pertiga dunia
Menrentas benua melayar samudera
Keimanan juga ketaqwaan
Rahsia mereka capai kejayaan

Bangunlah wahai anak bangsa
Kita bina kekuatan jiwa
Tempuh rintangan perjuangan

Gemilang generasi yang silam
Membawa arus perubahan
Keikhlasan hati dan nurani
Ketulusan jiwa mereka berjuang

Sejarah telah mengajar kita
Budaya Islam di serata dunia
Membina tamadun berjaya
Merubah mengangkat maruah


besh. lagu yang penuh makna utk dijadikan lagu tema badan dakwah dan rohani smkanl~~ huhu~~~ sampai bilabila *insyaallah* aku akn egt lagu ni~~~


and then, lagu ini juga...


lagu sekolah naim~ hahaha..

klik sini aku dh pernah post pon lagu skul aku. hikhik.. 
hmm~~ tu je lah lagulagu yg sgt bermakna.. bagi aku.. 

pmc~~

nostalgik_part6

ah. lagu ni.. terlalu!!! uh!! byk sgt kenangan.. umm...



 ::::: kasihsayang unknown::::

Kasih sayang

Terlalu indah untuk di kenal
Selamanya
Takkan pernah kau buang

Kasih sayang
Tiada pernah kenal usia
Tua muda
Akan menikmatinya

( korus )
Namun jangan engkau lupa
Akan akibat masa nanti
Engkau dapat menderita
Kerana terlena rasa cinta aaa...

Kasih sayang
Terlalu pahit dan menyakitkan
Dan membuat
Remaja patah hati

( ulang dari korus )

Remaja patah hati ( 2X )



lagu ni lagu tema la kot utk kem asat.. huhu~~ besh ah. tringat kat tuan afifi~~ 


one more lagu yg jadik tringat kat kem asat,,


lagu ni,, lagu yang diorang paksa aku utk karok. ah.. ape lah! nak tak nak, mmg kena pilih lagu utk karok.. dyorang letak syarat,, kami nak hidayah pilih lagu genre biasa,, xnak nasyid punye,. hakhak.. berpeluhpeluh aku pilih lagu lam dewan yag ade aircond berkuasa tggi tu!! naseb bek la ad la lagu yg familiar cket ng aku.. huh. so, ni ah lagunya. hakhakhak.. taley blah =.=*




::: kian mawi ::::


Kian jauh kian hilang
kasih antara kita

nampak tenang pada zahirnya
tapi batin terseksa
yang terguris tak nampak di mata 
yang terhiris terluka
sesekali terbit airmata
tahan sebak di dada

Ke manakah nak di bawa
resah kian melanda
di manakah hendak ku khabar
pilu di dalam dada
bila kasih di hujungnya nyawa
rasa ingin dimanja
perasaan pun kian tersentuh
bila rindu ini berlabuh

Korus:
Apakah yang dikejar dalam hidupmu
berkali kukata padamu
kita singgah di dunia yang sementara 
penuh tipu daya

Yang kekal di sana
biarlah kita bersama
usahlah hanyut terus terlena 
kerana dunia

Ulang korus
Ada aku masih ada
kasih belum terhakis
sebenarnya sudah lama 
ku sungguh berkecil hati


ahaks. huhu~~ lawop molep =.=*

nostalgik_part5

next song..


::: stand together inteam ::::


Here we are living in this world

A journey to the end

We are servants
We bow to Allah
From Him a helping hand
We are different races
From countries far and wide
Together we can face it
Uphold what?s pure and right
We can stand and work hand in hand
We?re stronger when we unite
Share the words and spread the truth
With Iman Allah?s light
In our hearts can?t fake it
When Allah?s love embraced
Together we can make it
The world a better place
Everything in life
We can take everything in stride
?Cause we live in this worldly life
Can only try
Every dream we have
We want to have the very best
But we can only face the test
For we can try



And in team we stand

And in team we can
We can make it through the day
We can help each other one another
And in team we should stay
Let us take the guidance from Allah
And Rasulullah
We can face the world
We can make it through the night



lagu ni??? kompius ah.. taksilap aku,, mase kemsolat f1 2009.. yang ahlan bina tu kemsolat tahun 2010.. takpon, lagu ni tyme KEPAS f2 2010.. ntah ah.. lupe.. hehe.. ni lah perangai aku,, nak try jugak lah bahasa len wat lagu tema.. still genre nasyid ah.. hehe... kalo yang tu bahasa arab,, yg ni english ah.. hehe.. semua suke.. ak pon suke bila org len suke lagu tema ku,, hahaha.. riak la pulak.. betol ke org len pon suka? haha.. ntah2 saje je nak jaga hati aku kan?? mulamula semua wat muka cam **errrr.. gitu kat aku. hik3.. takkesah ah.. yg pasti, lagu ni penuh ng mcg~~~ kan?? hehe..



nostalgik_part4

ni pulak lagu tema kemsolat2010.. kas3~ terlalu banyak konflik.. hehe. aku la yang nak lagu ni.. sape leh halang hah? haha. sbb aku kan KD modul,, so, pemilihan lagu tema utk kem adalah di bawah bidang tugas aku.. hehe~~ ramai yang kate,, dayah,, boleh ke?? lagu ni lam bahasa arab.. laju pulak tu... ak senang je jawab, lek r.. meme r bahasa arab... tapi, bulehnye~~ hehe.. buktinya?? terpingapinga +tercengangcengang la bdk2 f1 bila nak nyanyi lagu tema tu.. kenapa?? bukan sebab bhs arab *walopon tu salahsatu faktornya* tapi sbb aku lupa nak letak lirik lagu kat handout bebudak ni.. hihi~~ sorry r dik,, kakdyh bz,, xdey mk molep nak boh gapo lam handout tu,, hik3~~ masa tu pon krisis kekurangan kertas, tmbh ng berita mengejut kemsoo buleh wat tyme tu.. huhu~~ byk hal la derr... agpon,, org len yg bt handout mase tu,, bkn saye.. keh3~~ sorry ya,, so then,, inilah lagunya~~

::: ahlan bina far east ::::



أَهْلاً بِنَا بِتَةِ البِلاَدِ وَمَرْهَباً
جَدَدْتُمُ الْعَهْدِ الَّذِي قَدْ أَخْلَقَى
لاَ تَيْئَسُوا أَنْ تَسْتَرِدُّو مَجْدَكُمْ 
فَلاَ رُبَّ مَغْلُبٍ هَوَاء ثُمَّ ارْتَقَى



مَدَدْ لَهُ الأَمَّالُ فِي أَفْلَكِهَا
خَيطُ الرَّجَاءِ إِلَى الْعُلاَ فَتَسَلَّقَا
فَتَجَسَّمُوا لِلْمَجْدِ كُلِّ عَظِيمَةٍ 
إِنِّيْ رَأَيْتُ الْمَجْدُ صَعْبَ المُرْتَقَى



أَهْلاً بِنَا بِتَةِ البِلاَدِ وَمَرْهَباً
جَدَدْتُمُ الْعَهْدِ الَّذِي قَدْ أَخْلَقَى
لاَ تَيْئَسُوا أَنْ تَسْتَرِدُّو مَجْدَكُمْ 
فَلاَ رُبَّ مَغْلُبٍ هَوَاء ثُمَّ ارْتَقَى



يَا رَسُولَ الله، يَا حَبِيبَ الله، x4



شَامَائِلُهُ مَعَ النَّسِيمِ الصِّبَى
بِأَلْطَفَ مِنْهَا وَزَهْرِ الرِّبَى
كَسَابَ المَحَامِدَ مُنْذُ الصِّبَى
وَعَارَّهُ مِنْ عَارٍ كُلِّ الْمَزَام



يَا رَسُولَ الله، يَا حَبِيبَ الله، x4

hikhik.. oke.. yg ni kite pakejkan dgn video klip ya.. best taw lagu ni, haha..
njoy~~~



nostalgik_part3

okay.. lagu2 ni,, semua lagu2 yg jadik lagu2 tema kem2 anjuran badar kat naim~~ 
stay tuned~~

:::: sebuah pertemuan unic ::::

ketika diri mencari sinar

Secebis cahaya menerangi laluan 
Ada kalanya langkahku tersasar 

Tersungkur di lembah kegelapan 



Bagaikan terdengar bisikan rindu 
Mengalun kalimah menyapa keinsafan 
Kehadiranmu menyentuh kalbu 
Menyalakan obor pengharapan 



C/O 1: 
Tika ku kealpaan 
Kau bisikkan bicara keinsafan 
Kau beri kekuatan, tika aku 
Diuji dengan dugaan… 
Saat ku kehilangan keyakinan 
Kau nyalakan harapan 
Saat ku meragukan keampunan Tuhan 
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala 



(*) Menitis airmataku keharuan 
Kepada sebuah pertemuan 
Kehadiranmu mendamaikan 
Hati yang dahulu keresahan 



Cinta yang semakin kesamaran 
Kau gilap cahaya kebahagiaan 
Tulus keikhlasan menjadi ikatan 
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan 



C/O 2: 
Titisan air mata menyubur cinta 
Dan rindu pun berbunga 
Mekar tidak pernah layu 
Damainya hati 
Yang dulu resah keliru 
Cintaku takkan pudar diuji dugaan 
Mengharum dalam harapan 
Moga kan kesampaian kepada Tuhan 
Lantaran diri hamba kerdil dan hina 



Ulang (*) 



Syukur sungguh di hati ini 
Dikurniakan teman sejati 
Menunjuk jalan dekati-Nya 
Tika diri dalam kebuntuan 



Betapa aku menghargai 
Kejujuran yang kau beri 
Mengajarku mengenal erti 
Cinta hakiki yang abadi 



Tiada yang menjadi impian 
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan 
Yang terbias pada ketulusan 
Sekeping hati seorang insan 
Bernama teman


lagu ni lagu tema kempemantapansahsiah 2009.. masa ni, kak azma yg pilih lagu ni.. kitorang KDmodul latihan sama2.. maseh egt masa wat handout masa tu,, di byk2 handout tu, selitkan lirik lagu ni kat tepi.. owh.. maseh egt jugak, ak ada taruk gambar spongebob kat handout tu, hahaha.. ape lah! xpe lah, peserta kem pon bdk2 je kan?? haha.. hmm~~ lagu ni,, feveret KD f4 mase tu ah.. semua suke~~~ like. hmm~~

nostalgik_part2

okayokay~~
next song~~

:::::: senyum aizat amdan ::::


Senyum, senyumlah

Walau gagal itu hakikatnya
Kau senyum terbang semula ke awana
Dan berputiklah semula

Ada kalanya

Kemenangan itu sementara
Supaya kau tak terlupa asalnya
Cuma cinta asas untuk kita bermula

(Korus)

Janganlah engkau menangis dan
Janganlah engkau bersedih lagi
Semua kemungkinan dan segala keterangan
Yang akan membawamu terbang..

Senyum, senyumlah

Jalan hidup tetap akan berubah
Pengalaman kau sematkan di dada ‘tuk selamanya
Dan senyumlah untuk semua..

Cinta menyerikan segala.. owoo..

Sentiasa kau senyum.. mmm..

::::: sungai lui aizat amdan ::::


Pejamkan matamu untukku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu di sini tempatmu
Walau berubah di mata kita tetap indah
Selagi kau masih percaya

Ketawa, kecewa, terpisah
Jalan yang lurus kian berhalang
Adakah semua ini yang kuinginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya

Adakah semua ini yang kuinginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap kau masih percaya

Buka matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya

Selama ini, Selama ini, Selama ini, Selama ini
Selama ini, Selama ini, Selama ini..

::::: pergi aizat amdan :::::
Sayu terpisah
Hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
Berhembus angin rindu
Begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

(*)
Hujan lebat mencurah kini
Bagaikan tiada henti
Kaulah laguku kau irama terindah
Tak lagi kudengari
Kau pergi.. pergi..

Sepi tanpa kata
Terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
Apa pun kata mereka
Biarkan kenangan berbunga di ranting usia


hmm.. tiga lagu ni pon same jek.. haha.. jiwang karat? terserah~~ yg pntg,, mcg sampai~~~ tapi, biasanya, ak text part berkenaan jekk.. cum cni malas nak cut lagu. nnti xpsl2 kn saman ak taktahu~~ haha... walopon lagu, penuh dgn unsur nasihat beb!! hik3~~
okay then,, next post lagi~~~

nostalgik_part1

dush! part 1?? haha..
suke aty i larr.. hey blog.. nnti dapatkah lagi ku tatap wajahmu setiap hari,, dua hari sekali,, seminggu sekali?? ntah lah.. xtahu lagi camne hidupnya lepas ni kan... so, njoy la masa berdating ng blog skang nih~~

so,, kot2 ak xsempat nak update blog pas2 ni, kalo ade la yg miss kat aku,, korang leh la melawat dashsite nie.. bace2 blog aku pon dh same dh cam korang bual2 ng aku. kah3~~ err,, ade ke org nak miss ak?? hmmm~~

btw,, yg kite letak part 1 ni, sbb coming soon *beberapa mnt lepas post ni dipublish* akn ade la part 2,, dan seterusnya sampai habis.. nape?? apekah ini? xde ah.. saje nak share beberapa lagu yg nostalgik, byk memoirnya pada ak.. ahh.. lets start now dude~~~



Aku tak ingin kau menangis bersedih
Sudahi air mata darimu
Yang aku ingin arti hadir diriku
Kan menghapus dukamu sayang


Karena bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku



Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku di siang dan malammu
Baik baik sayang karna aku untukmu



Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku sayang
Karena bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku


lagu ni,, kite bg kat beloved junior~~ haha.. taklah. bukan kat skul.. mcg~~~ kat skul kan xleh cmpan lirik lagu?? heyheyhey.. kite xco dcplin taw. haha.. ah? sape?? agakagak?? ikut hampa lah~ kite taknak mention nama,, takot si empunya diri marah kat kite.. huhu~~
jumjum,,next song~~
Kaulah bidadari dalam hidupku
Yang selalu hadir di dalam mimpiku
Bunga yang selalu harungi hariku
Anugerah Tuhan yang sempurnakanku

Bila kau jauh
Aku selalu rindu
Bila kau ada
Hatikan berbunga

Ku akan selalu menjadi bintangmu
Menerangi gelap dan mimpimu
Aku setia di sini mengusap tangismu
Menemani sunyi di hatimu


*yang ni pon same~~ text her, she text me back~*

oke then,, next post lak.. hahaha.. 

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...