balik ke janji kita ^^

prasan x hari tu kite jji nak bncang sal minded??
jom2 !
ape itu minded??
minded=mentaliti=pemikiran~
paham??
oke,,kalo dah paham,,stakat ni je la kite..
DADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA^^






haha,,xde la,,
gurau jekk..hmm..jom2,,kita smbg,,alalaaaa..
jgn merajuk,,hik3..
hmm,,
ssh kan kita btl2 nak selami minded satu2 makhluk bernama manusia??
satu pantun yg femes amat,,

pantun dua kerat,

byk udang byk garam,
byk org byk ragam..

tiap2 org punya pemikiran yang berbeza..
ad yang +ve side,,xkurang gak -ve side,,
punyala ssh kalo pemikiram dh tiba di -ve side..
jadilah,,semua tak terang di mataku walau warnanya menyala..
yeayeahhh~~(ttbe kuar lagu aizat)
hah,,gitu la..
masalah kecik pon nampak bsr,,
jaoh bezanya dgn mrk2 yang punya +ve thinkim..
sbb pe??
sbb bg mrk2 ni,,sulit dan ssh mmg fitrah hdp..
semua org punya masalah utk dihadapi..
depends,,bgimn utk kita jalani..
tak rugi org yang sabar,,
tak rugi titiskan airmta..
yang penting,,kita tahu kita punya maruah diri...
biar la merangkak tapi sampai ke penghujungnya.
daripada berlari tapi pts di tengah jalan,,rite??

xpon,,yg lbh familiar,,
bia lambat asl selamat~~

hmm..
cuba jadi sorang yg open minded blh??
tak rugi tuan2!
justeru untung yang kita dapat tau !
berani??
cubalah !
org2 yang bijaksana pasti akn menghormati kita krn kita punya fikiran yang terbuka..
mrk yang tertutup pemikirannya,
biasanya akn mengatakan perkara2 yang bodoh2 sahaja,,
kdg2 nak tergelak terguling-guling kita yang terpelajar
bila dengar mrk yang kurang ni berbicara,,
bicara tanpa ilmu di dada ni bahaya tuan2!
*bkn nak rendah2kan mrk,,tp mntak anda buka mata*
hey,,cubalah bagi peluang kat  diri kita utk jd seorang yang hebat..
tak susah,,
yang perlu hanyalah satu,,

<<BUKA MATA<BUKA HATI<KENALI DIRI>>

and paling penting,,

BUKA MATA HATI ANDA UTK MELIHAT DUNIA

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_