kesian kat kite =.=

pernah tak terfikir..

kita suka sgt tipu diri sendiri,
sian kite,,
tipu diri sendiri kan???

sian kat kite,,
kita slalu cuba nak tutup salah kita,,
dah tahu salah,,
tapi ttp nak tegakkan benang yang basah,
kononnya nak tenangkan hati,
hakikatnya,hati makin tak tenang dan semakin gundah..
sian kat kite kan??

sian kat kita,
selalu nak cari salah org,
tapi hakikatnya salah kita tak nampak..
mengaku dulang paku serpih,
mengata org dia yang lebih..
kesian betul~

lagi kesian kat kita,
larang org buat benda2 salah,
tapi kita buat jugak benda tu,,
org len xdengar cakap kita kita marah..
tapi,
bila kita buat,
xde org nak tegur...
kita pun xsedar salah kita,,
xsedar yang kita tgh lakukan ape yang pernah kita larang..
sian sangat kat kita kan???

sian kat kita,
bila ada org tegur kita,
wah..
bukan main menafikan..
dah tahu kita salah,
tapi wat dek~~ je..
nak sejukkan hati org la katakan,
hati kita??
makin panas la kot !
tutup salah sendiri
dan terus buat silap...
kata hati ditepis gitu saje.
sampai bila nak ulang salah yang sama??
sian kat kita kan3???

cubalah,
bukak hati dan fikiran kita,
muhasabah diri..
di mana salah kita..
yang ragu2,jauhi segera lebih baik kan??
tak payah tipu diri sendiri,,
kata yang salah itu benar..
no need !
jagalah hati...
jangan sampai gelap gelita...
ubahlah diri kita....
tak rugi pun bagi pluang kat diri untuk brubah..
percaya bahawa anda mampu mengubahnya...
semoga dah tak kesian  kat kita ^^

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_