kesedapannya hingga .....

in the name of allah

hmm..
dah lama nak update sal ni,, tapi tatau nape, asyik2 g update sal len je dulu~~

penah tgk x iklan KFC???

kesedapannya hingga menjilat jari~~

lalalaaala

haha..
nyanyi suka2 je... tapi kan, terkejut gak bila tahu perbuatan menjilat jari tu ialah sunnah daripada rasulallah SAW.. hmm~
tapi, ada caranya lah..
dan hebat sekali!

kita pernah dengar kan, rasulallah makan dgn menggunakan tangan kanan dan menggunakan hanya tiga jari sahaja?? jari tersebut ialah jari telunjuk,, tengah dan ibu jari...

dan kita juga pernah mendengar bahawa rasulallah bila selesai makan, baginda SAW akn menjilat dua jarinya.. jari yang mana?? jari manis dan jari kelingking..

tapi, pernahkah kita berfikir untuk mengaitkan keduanya?? apa yang dua itu? yang dua itu ialah, jari yang digunakan oleh baginda untuk makan dan jari yang baginda jilat sesudah makan ialah jari yang berbeza??

pernah tak terlintas di fikiran kita, baginda menjilat jarinya. eeuuww~~ bunyi cam xelok gitu.. sebab ape?? sebab kita biasa tengok, orang makan, jilat habis sepotong jari,, bukan sepotong, limalima potong jari dijilatnya sampai licin, sampai tisu takde fungsi, air takde guna.. sbb dah bersih garagara dijilat. NO. baginda tidak begitu.. baginda SAW hanya menjilat hujung jari sahaja.. benarbenar huung jari... dan jari yang dijilat pula bukanlah jari yang digunakan untuk makan, kan?? *betulkan kalo saya tersilap fakta*

kan?? anda setuju??

dan,, menjilat jari sesudah maka juga memberi pelbagai impak positif..

dan saya beri anda ini dan juga ini serta taklupa ini 
spesel, untuk anda xplore sendiri ttg hal makanmakan ini =)

nak tahu lebih lagi dari tempattempat di atas, saya cadangkan anda utk ke sini 

hehe..

selamat membaca...
renungrenungkan dan selamat beramal ~~

wallahu a'lam =)

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_