Sunday, September 18, 2011

kaRma

Bismillahirrahmanirrahim..
Salamullah ‘alaikum warahmatuhu wabarakaatuh =)
Anda tahu apa itu KARMA? Jika tidak taip ON KARMA dan hantar ke 36999. hehe
 Karma tu, kalo nak diberi erti dalam bahasa aku sendiri, ialah yang sama konsepnya dengan what u give u get back. 
Tapi, karma ni lebih kepada benda negatif  yang kita buat la..
Benarlah firman Allah.. setiap pekerjaan walau hanyalah seberat biji sawi, kita akan dapat balasannya.. pekerjaan baik, baikla balasannya, and vice versa.. 
kadang2 kita selalu menyalahkan takdir.. kenapa dan kenapa kita mendapat benda yang buruk.. 
tanpa sedar, mungkin tu la karma.. sebab tu la, setiap kali kita di timpa musibah, atau berlaku sesuatu yang kita taksuka, kita kenalah koreksi diri dulu terlebih dahulu. Muhasabah diri, di mana salah kita..
 bukannya menyalahkan orang lain dan takdir allah bulat-bulat..
Mungkin kalau hari ni kita ditolak *ni tolak majazi, bukan tolak hakiki eh*, kita akan sakit hati.. kenapa kita yang “ hebat ” ni ditolak.. kita akan sedih, rasa nak pergi bagi triple punch sekali dengan crescent kick je dekat orang yang menolak kita tu.. tapi, kita mungkin lupa, ni karmanya.. mungkin kita pernah menolak orang lain tanpa rasa bersalah satu ketika dahulu?? Mungkin?? Kan..
So then, setiap apeeeeeeeeeeeeeeeeeee pun yang berlaku pada diri kita, jangan terburuburu untuk menyalahkan dan membuat keputusan terburu, sebaliknya, duduk tenangkan diri  dan fikir..
Gotta go !

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...