Wednesday, December 21, 2011

luvletter_

assalamualaikum wbt~

hey there world :)

well.. hari ni aku nak post sumtim yang dah lama dah rasa nak post, tapi hari ni baru betulbetul ada umpphHH nye nak cerita pasal ni.. 
wat is it hah??

it is about COUPLE. 
yeah. 
kapel. berkasih. berteman. bergewe-gewe an *err??* in luv, hubb, and bla3.. 
dan term2 yang berkaitanlah..

ade orang kata, masa belajar ni jugak adalah masanya untuk mencari pasangan.
 persediaan awal la katakan, since ramai yang kate tak elok sangat buat persediaan last2 minute ~  *hottak engkau , pandai pulak nak aplikasi nasihat tu masa ni * 

neva mind, sebab kita kan nak bincang2 pasal ni kan.. 
so, 
jomlah.

oke, aku nak ajak korang share aku punya pendapatlah kan, since ni kan belog aku .
aku, 
sekarang ialah seorang mahasiswi. 
orang kate, U ni la tempat cari jodoh. 
aku? 
tak menerima dan tak juga menolak.
 aku di tengah2 nye. 
sebab ape? 
alah, kalo nak jumpa jodoh, kalo terserempak depan tandas awam yang mempunyai aroma yang memikat kalbu pon boleh jadi kan? 
so, di mana sahaja, apa2 sahaja boleh terjadi, 
termasuklah perihal menjumpai mr/miss right kita,, rite?
so, buat ape nak gelabah *labahlabah* nak berkapel bagai?? 
buat ape nak tayang aksi2 gedik supaya ada orang tertarik dgn kite??
 kenapa dan mengapa ye??

kapel pada usia muda, 
dan ketika anda sepatutnya hanyut dalam gelombang tsunami pelajaran 
pada aku sangat tidak rasional. 
mengapa saya berkata begitu yang berhormat?
 kerana, keraaanaaa  * sila baca macam dalam citer yg muhammad adif tu ye * sila kita balik kepada tujuan asal perKAPELan *ambik kau,, perkapelan! * ini. tujuan kita adalah untuk kahwin rite? 
so, adakah anda2 memang dah nak kawin?? 
aku salute lah!! 
kalau jawapan anda ye,
 iaitu untuk berkahwin dalam masa beberapa hari atau minggu atau bulan selepas perkenalan anda, 
ye silakan! 
tapi kalo jawapan anda, alah, saya nak copp je.. nak kawin lambat lagi,
eh, hello~~
 ko ingat partner ko tu boleh cop2 macam korang nak purchase bawang merah sekilo ke?? 
ko engat partner ko tu kete myvi ke men nak cop2 bagai??  
aku taknak ah jadik bawang merah, kete myvi dan sebagainya sebab aku ialah MANUSIA. 

dah korang taknak kawin lagi, buat ape nak cari2 partner?

just for fun? 
hello,, 
tuhan tak cipta dunia ni, walau satu benda yang sebesar zarah pun yang ada di langit dan bumi dan di antaranya ni untuk suka2 oke. 
semuanya bersebab.
 so, ape alasan anda untuk buat sesuatu sekadar untuk suka2?? 
jadilah yang bermanfaat siket~ 

boleh?

one more, 
kenapa aku tak prefer perKAPELan ni, bagi aku la kan,, 
tak tahu la korang.. 
aku ni kalo dah jatuh sayang kat sum1 tu memang sayang lah.
 tak tipu dah. 
tak curang dah. 
tak benci dah *insyaalah! * ,
 so aku sangat2 lah takut perasaan aku dikhianati *cehhH! ayat mahal tuut* 
aku takprefer utk cari kapel, tapi aku nak cari husband tros. 
hehe. 
so, kalo dia buat onar pon, atleast aku ada hak yang kukuh utk "saman" dia since dia dah jadik husband aku. dan kalo aku diamkan pon, tu jadik dosa dia ah, sape suruh curang dgn wife dia nih. * cehhH! * 
sumtim like that la,
 jgn la koang baca entry aku ni dgn sadis sgt kan.. 
haha.. thats it. 
maksud aku, ikatan suami-isteri tu dah jadik satu ikatan yang very strong. 
so, untuk digoyahkan oleh sape2, jadinya agak sukar la kalo nak dibandingkan dgn perKAPELan ni kan.. 
so, situasi di situ akan jadi lebih selamat ye.. *selamat dan diredhai :)  * 

ade pulak orang kate, alah, kapel ni ialah proses untuk perkenalan..
kita nak hidup-mati dgn pasangan kita nanti..
so, kalo salah pilih macam mana??
oke.
aku nak jawab macam ni,
tuhan tu kalo dia letakkan hukum, semuanya untuk kebaikan manusia itu sendri kan.
dan mesti ada faedahnya dia letakkan hukum takleh kapel kan?
korang ingat, tuhan tu jeles dgn korang ke buat peraturan macam tu?
buat ape dia nak jeles dgn kita?
sape kita nak persoalkan hukum tuhan?
kita ke, siapa yang punya dunia ni sebenarnya??
dan, si pemilik ke yang kena taat dgn suruhan dan peraturan si penumpang ?
ke sebaliknya?
dan kita, sape yang pemilik dan sape yang menumpang??
so, 
anda faham point saya??

last but not least..
kita tahu kan,, allah larang keras mengHAMPIRI zina..
  kita anda yang berkapel pula itu adalah salah satu perbuatan yg dilarang tersebut, 
sedar atau tidak, suka atau tidak, itu hakikatnya.
 dan kita pula menuju ke arah pembinaan sebuah ikatan suci.. 
perkahwinan.. 
so, kenapa mesti kita nodai ikatah suci yg bakal terbina dgn satu benda yang tak suci? 
kalau kita betul2 nak jaga kesucian pematerian cinta yang bakal kita bina,
 kalau kita nak tunjukkan betapa kita menyanjung tinggi anugerah Tuhan yang satu ini, kenapa sanggup kita nak nodainya?? 
tak yakinkah kita bahawa tuhan dah tentukan satu jodoh yang baik kepada kita? 
begitukah??
tidak kan?

so, i do suggest,, 
pandai2 la korang fikir sendiri pro and contranya.. 
korang dah besar.. 
korang dah pandai fikir.. so, fikirlah sendiri.. 
kau fikirlah~~ tiada guna cipta sebuah cerita.. 
oke? 
ni semuanya pandangan aku. aku pun manusia biasa.
 aku tak nafikan, mungkin satu hari nanti aku boleh tukar fikiran.. 
tapi, insyaallah ini yang aku still akan pegang sampai bila2.
 i'm not looking for special boyfren, but i'll looking for a husband. 
hurmm. 
insyaallah, tuhan bantu jaga hati :)

oke. so, dats it for today.
maaf untuk kekasaran bahasa yang munking berlaku,,
tq for reading,
 and let us think about this together, shall we?

*bismillahi awwaluhu wa akhiruhu, assalamualaikum warahmatullah wabarakaatuh :)

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...