Sunday, January 29, 2012

kisah cinta. saya.

bismillahirrahmanirrahim..

err? tajuk. haha. tak, anda jgn tertipu mahupun terpedaya ye.. maksud aku di sini ye, kisah cinta, sudut pandangan aku, so the title is , kisah cinta . saya. oke.

cinta ea? yes. fitrah. fitrah yang sampai tahap tak terkawalnya boleh membawa kepada fitnah..
cinta itu fitrah. cinta itu anugerah. fitrah manusia, anugerah dari Allah..

kadang2 aku macam pelik tau, sebab ape? kadang2 orang yang bercinta ni, dorang saje2 je nak test. mula2 tu macam salah sorang tu xde hati pon dekat yg lagi sorang.. tapi sebab kesian, terima je la kan. yang kisah lagi sadis, awalnya dua2 pon saje2 je. xde perasaan. tapi bila dah lama berKAPELan , tetiba macam betul2 jatuh sayang pulak kan..yang aku peliknya, bila kita sebut, laa. kapel la lepas kawin. dorang cakap pulak, eh, mana mungkin laa,, kawin dgn org yang kita tak kenal, tak cinta. tu yang korang dok bercinta bagai tu bukan ke bnda tu pun dipupuk?? kan.tak kisah sgt dgn org yg nak kapel tanpa unsur gedik2 melampau. tapi yg ade tu macam.. errr. entahlaa nk ckp camne. oke, taknak la panjang2 bab ni, ni kita citer bab len..

ade la satu hari ni  aku jalan2 kat bandar, bandar mana dirahsiakan *haha* then, ternampak depan mata, sorang 3org laki ngorat sorang pompuan. sekali, dua, cubaan terus berjaya. bukan berjaya biasa2, tapi dengan jayanya apabila pompuan tersebut *yang baru di-mengorat tersebut* terus duduk atas riba laki tu. PERGHH. awatnya murah sangat kak oii?? ish3~ laki tu yg hebat ke pompuan tu yg murah? macam mana laa.. kan? ni namanya aku mengata ke?? tak, aku taktahu jugak, ni nama aku mengata ke mencaci ke ape, tapi siyesly macam sedih kott.. segitu je nilai diri diletakkan?? masyaallah.

aku tak kata aku perfect. aku tak kata aku bertutup rapi.. aku takkate aku perfect jaga ikhtilat aku dgn lelaki.. aku tak kata, aku sampai tak tengok pon dekat laki, cakap pon tak pandang mata,, tapi kan, janganla sampai ya allah. murah sgt.. dah sure ke org tu jdi husband kita?

hati pompuan, mmg la mudah terpaut. aku tak nafikan, aku pun pompuan kan.. tapi, yang penting macam mana kita nak jaga hati kita? jangan sampai tergadai maruah.. jangan sampai aib muka sendiri.. jangan jatuhkan martabat kaum sendiri..

i'm begging those girls outside :)

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...