Saturday, March 24, 2012

setelah aku dipaling..

iman, mmg turun naik.. 
manusia biasa.. 
kadang2 orang anggap aku cekal.. 
org tgk aku tabah,, 
pada hakikatnya aku juga manusia biasa.. 
punya hati yang sama.. 
ada masanya jatuh.. 
ada masanya terleka.. 
yang pastinya pernah melakukan kesilapan.. 
sehingga hilang pertimbangan juga dihantui kesilapan 
dan kelekaan serta kelalaian masa lalu....
sehingga terhumban dalam gaung kesedihan, 
tak ketemu pula jalan keluarnya... 
hanya kerana satu langkah serong.. 

ya allah.........

kadang2, nak menutup salah sendiri,
 orang lain terpalit sama.. 
kadang2 terlupa.. 
aib sendiri dijaga,, tapi aib orang lain terlepas cakap pula.. 

ya.. 

manusia yang lemah.. 

aku yang lemah..

kadang2 tidak terniat dihati untuk menjatuhkan satu nama,
 tapi bila ingin meluahkan rasa hati,, 
tidak sengaja, 
terjadi sebegitu pula.. 
maaf.... 
tak patut terjadi sebegitu rupa.. 

aku lemah, aku akui..
selalu terjatuh, 
cuba, 
bangun kembali..
tapi yang pasti,, 
takbisa bangun sendiri..
tak sedar, 
selagi tidak ditampar dgn realiti..

astaghfirullah... 

astagfirullahal'azim.....

banyak salah aku.. 
banyak dosa aku kepada dia.. 
kepada mereka.. 
kepada anda juga..


maafkan aku..

aku lihat bulan itu.. aku lihat bintang itu.. ada sinar, ada khabar.. 
mengapa malam ini aku rasa berlainan?
apa makna dan petanda? 
ku didalam gerhana... 
secara tiba-tiba sewaktu malam indah, aku jadi resah gundah.. 
rupanya tuhan datang membawa simpatinya.. 
kepadaku hamba hina.. 
dan tanpa aku sedar tubuhku dihembus angin bersuara 
keluh kesah,, jadi serba tingkah.. 
aku bingkas capai sejadah... 
ku mencari pengampunan tuhan.. 
maka hati pun bersujud...... 
begini rupanya insafku.. 

aku tutup kamus lama.. 
aku tinggal musim luka.. 
puja puji duniawi.. 

syukurlah tuhan datang memangil jiwa ini..... 
bahagia bersamaNya..

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...