MAAF_

bismillahirrahmanirrahim~

MAAF. tertarik dgn ustaz ape entah nama dia dalam citer tanyalah usaz tadi,,
yang dorang dok bincang sal tajuk memaafkan ni la..

beliau bagi satu situasi :

apabila orang buat salah dgn kita, menyakitkan hati kita, lalu kita sakit ati *konfem la wehh*
maka bila kita sakit hati tu, alangkah bagusnya kalo kita dapat memaafkan.
yes, mmg sakit, tapi analoginya macam makan ubat, contoh : panadol 650 *amboi*
panadol tu cuba hampaa semua kemam dalam mulut,
pahit naa?
pahitt.. tapi, tgk kesannya., boleh kebah demam tu.
hah.. sama la dgn memaafkan..
mmg la memahitkan *err, * tapi kesannya sangatlah indah dan menenangkan.
dan, sekali orang buat salah dgn kita, ye, senang nak memaafkan..
tapi sukar nak melupakan~
tapi tahu atau tidak ada apa di sebaliknya?
oke, mula-mula dia buat salah dgn kita..
pastu kita sakit hati..
then kita maafkan..
allah bagi ganjaran..
lepas tu, lama-lama ingat kagi..
kita pun, maafkan lagi,
sekali lagi, allah bagi ganjaran..
nah, atas satu kesalahan, banyak kali kita daapt ganjaran dari ALLAH,
KALAU KITA MEMAAFKAN DGN IKHLAS.
jangan main tipu pulak,, buat-buat teringta ke ape.
hah, yang tu nak tipu sape?
hehe..

lagi satu, ustaz kate, jangan mempersoalkan cara bagaimana org mintak maaf dgn kita..
tak kisah la mesej ke, call ke, ape ke..
yang penting, persoalkan kenapa kita susah sgt nak maafkan dia..

hmm. so, itulah serba sedikit rumusannya.
nak tahu banyak-banyak, bukak website TONTON,
tgk sendiri la ye. peace yaww ;)


# aku pon tgh tggu seseorg kata macam ni kat aku : aku dah maafkan kau, sbb aku tak berharap dia cuma kata : bukan salah kau. aku nak dgr kata MAAF je.plis.

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_