hari pekerja :D

assalamualaikum wbt~

*sambil ade kemreman yang pegang, kemre, aku pegang mic bulat besar warna merah-senyum*
dengan ini saya ingin mengucapkan selamat menyambut hari pekerja kepada semua penjawat awam mahupun swasta, kepada abah umi saya yang merupakan pekerja juga, kakak abang saya, guru-guru pensyarah, seterusnya kepada sesetangah pihak yang mungkin juga tidak bercuti walaupun hari ni hari pekrja macam chef-chef di hotel kakitangan sepital, driver bas, kakak jual tiket stesen bas, tentera polis ape dan semua la yang nama pekerja..

semoga kita *nampak tak ape aku tulis? KITA beb, KITA!!* semua dapat menjalankan tugas dengan penuh amanah, dedikasi serta penuh tanggungjawab dan gigih!

*senyum-turunkan mic siket, kemre off*
upload fesbuk.

wait...

tak melampau kalau saya kata semua orang tahu hari ini hari pekerja dan boleh bercutii..



tapi, agak-agak ramai tak yang ingat setiap hari kita ada tanggungjawab yang perlu dipikul, di mana tiada sehari pun kita diberi cuti : iaitu menjadi bukan setakat pekerja, tetapi hamba ALLAH. hamba. hamba :) . beza tu taraf pekerja dgn hamba :)

tapi, jgn pulak nak question :: alah hamba lagi penat, tapi kenapa takde cuti.
heip heip! watch out ur mouth ladies and gent~

kita balik kepada asal fitrah kita..

asal kita dijadikan sape yang menjadikan kita?
ALLAH kan.

balik kepada apa tujuan kita di lahirkan di muka bumi.
untuk beribadah kepada DIa kan.. melauinya firmannya yang bermaksud
'maka tidaklah aku menciptakan jin dan manusia kecuali utk beribadah kepadaku'

kita tak perlu cuti,
kerana orang yang apabila dia mencintai sesuatu pekerjaan,
apabila dia rasa tanggungjawabnya,
maka dia tidak akan pernah walau sekali rasa lelah..

lagipun,
kerja jadi hamba ni tak menyusahkan atau memenatkan hidup pun..
justeru lebih banyak membantu kita dalam kehidupan seharian kita~
'kerja' lebih 'gaji' lebih... banyak siket 'harta'nya :)

faham tak maksud saya?

;)

so, okay
back to the topic :
*pegang mic smula : SELAMAT HARI PEKERJA :)

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_