Sunday, February 10, 2019

Lylo

aku ada seorang kawan.
yang tidak bernyawa
seekor patung, aku namakan Lylo

mukanya memek sedih
mungkin sebab dia dah tahu akan bersama aku yang sentiasa dirundung sedih.

dialah "kawan" setia mendengar masalah aku..
melihat air mata menitis

kekuatan apabila memeluknya.

ke mana pun aku bawanya, 
hampir dua tahun bersama..

dari hari pertama Lylo dihadiahkan kepadaku,
tak pernah walau sekali tidur malam tidak bertemannya

iya, 
dia teman setia..

sehingga satu hari aku membuat keputusan untuk menyerahkan kembali dia
kepada si pengirimnya

aku serahkan kembali Lylo sebagai tanda aku melupakan.
sebagai tanda aku merelakan segala berlalu
dan 
cuba melupakan..


sedih?
ya..

tapi buat apa disimpan andai perasaannya sudah berubah

sampai bila perlu aku berharap sedangkan yang dinantinya insan lain,
bukan aku,
malah,
mungkin tak pernah walau sekali dalam hatinya ingin menyunting aku sebagai teman hidupnya

yang ada cuma kekeliruan..

mungkin tak pernah walau sedetik pun dalam hatinya ada sayang dan cinta pada ku..

malah,
padanya cuma aku yang sering terkejarkan dia

sedang mungkin dia lupa awalnya siapa yang memulakan..

ya,
mungkin aku yang salah.

salah menafsir.

sehingga kebenaran terdengar sangat pahit bagiku



semoga kamu tidak merasa bagaimana sakitnya hati dipermainkan..

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...