Friday, February 22, 2019

the wheel of life

bismillahirrahmanirrahim..

"what goes around, comes around"
"roda kehidupan"

whatever quotes that inspire you.

betullah orang kata, apa yang pernah kita buat, itulah yang akan kita dapat.

pembalasan tuhan tu ada.

sama ada cepat, atau lambat.

aku ingat dulu masa jadi MPP, masa masuk takde satu apa yang yang organize dari segi filing dan reference. kira macam kau pandai-pandai sendiri lah nak buat apa, nak buat macam mana..

tapi,

sebelum aku tamatkan tugas aku, aku pastikan semua files siap.
semua dokumen berkenaan untuk rujukan siap.

and few-related things happened, 
i ask myself, 
apa gunanya semua benda aku buat dulu.

.
.
.

tapi apa-apapun, pujuklah hati, apa pun yang kita buat, ikhlaskan lah saja.

and..


suprisingly, tuhan bayar aku untuk apa aku buat 2,3 tahun lalu pada masa sekarang.

just started new career.
which is aku akan replace tempat ada this one staff.

dia merungut,
katanya, aku beruntung sebab masa dia nak hand over semua kerja ni kat aku, boss suruh siapkan semua dokumen berkaitan, kena sort out filing semua

and dia cakap,
masa dia masuk dulu mana ada benda semua, dokumen berterabur and dia takde tempat nak refer apa pun (which is i dont really know whether apa yang dia cakap tu betul atau tidak-haha)

see.

walaupun satu benda kebaikan kau buat, tuhan sekali-kali tidak akan mensia-siakan kerja baik tu.

cepat atau lambat, dia tau lah nak balas bila.

sejujurnya, rasa terpukul juga dengan keadaan..

alhamdulillah atas segala nikmat.


kisah yang mungkin sekadar picisan tapi, amat bererti bagi aku.

ya lah, seolah tuhan ajak berbicara.. haha..

so.

teruskan berbuat baik..

belajar untuk ikhlas. 

inshaAllah... 

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...