lebur~

hmm~ 
patut ke ak simpan harapan lagi??
ak rasa cam tak nak simpan harapan utk sesuatu yg xtahu lagi akn jd ke tak..
n even bnda tu xde effect pape kot utk masa depan ak..
ak dah puas taruh harapan, tapi last2 kecewa..
wat pe?? lebih baik, lupakan, kalo tu hak ak, dapat la..
dah tak nak simpan harapan utk bnda2 mengarut nih !
ak dh letih !
ak dah letih terkecewa..
ak dah letih dilupakan.
ak dah letih bila seolah2 sumbangan ak tak dihargai..
benarlah, utk manusia,
habis madu sepah dibuang kan???
biarlah.. ak sdar sape diri ak..
ye. 
kdg2, nak jugak jadik sum1 yang selfish...
tapi, masa tu jugak ak tak mampu nak jadi selfish.
kdg2 rasa pengorbanan.ak tak dihargai..
ak korban, ak sakit, tapi,, org len tak pandang pon..
n masa tu jugak btp sakit.. betapa penat ak nak pujuk diri sendiri..
betapa lelah ak nak pulihkan semangat.
betapa ak luka hati aku bila cuba pahatkan bait ni kat hati ak.
biarlah manusia tak pandang, tapi setiap bnda ad harganya di sisi Allah !
ye.. benar~

 n nak amik kesempatan ni,, nak cakap
kepada ummi *pkhem*.. terima kasih ummi..
mekasih byk2.. ats usaha ummi utk buat saya happy..
xpe,, sy sedar sape diri ni,, ummi tak payah risau, sy tak harapkan sanjungan atau pujian sape2..
saya dah penat berharap utk itu dan ini.
ummi tak payah sedih kalo pkara tu tak lulus.. sbb saya dah merelakan semua...
sebak sgt dengar hal tu dari ummi tadi,
tapi, sejujurnya,
kalo blh, sy dah tak nak dgr ape2 harapan berkaitan itu.. 
tak nak ! 
sy dah byk terluka pasal tu.. 
cukup la semua ni, cukup la disebut2 lagi pasal semua tu,, dah takde nilai rasanya. 
biarlah ! 
pape pon, saya terharu dgn usaha ummi =')
terima kasih byk2.. ummi jgn sedih.. kalo xleh pon xpe la.. bkn rezeki saya..
tak.. 
pengiktirafan manusia xde nilai kan???

lagi....
betapa penat mnjadi peneman tika susah shj..
penat kan??
rasa macam kuli.. huhu~~
tak pe.. ak cuba utk ikhlas.. 
tapi tipu la bila kate tak termakan hati kan.. 
tak pe.. biar ak rawat hati ak.. 
baru sembuh dari luka hari tu, ada pulak luka baru.. 
sob3~ sedih la.. 
susahkan hidup ni??
xpe la dayah.. teruskan usaha.. cam ngkau tak biasa rawat hati sendiri kan??
biarlah.. adat manusia la.. masa susah, kita dicari.. masa senang??
tak~ xde dh nak cari..
dilupakan.ditinggalkan.
cukop la ak terseksa !

ya allah~
tolong la... buat ak lupakan semua kesakitan ni..
ak dah penat ketawa utk ttp kesedihan ak..
AKU PENAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tolong aku ya allah.. kuatkan aku.. semangat aku.. iman aku..
tolong aku ya allah !

now,
ak nak lupakan benda2 mengarut.
cukop la ak tersakit selama ni...
ak nak concentrate utk masa depan ak skang ni..

AKU NAK TEBUS BALIK SPM AKU!
TOLONG JGN SAKITI AKU LAGI.
AK DAH PUAS TERSAKITI.
TOLONG !

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_