ak.tak.sempurna~

bismillahirrahmanirrahim~~

uh~ hmm.. terngiang2 balik kate2 us. sayyidi, masa kem tazkiyatunnafs malam sabtu lepas.. dgn tajuk yg di beri,, hubbuddunya.. cintakan dunia.. ust kate, kalo dalam hati kita ada perasaan dengki, maknanya kita salah sorang yang mencintai dunia... ad satu mafhum hadis yang menyebut,,

  hubbudunya ra's kullu khati ah,, cintakan dunia ialah faktor berlakunya dosa~

astaghfirullah~~ ssh betul nak didik hati, bebaskan belenggu dengkikan org laen kan?? 
kenapakah? mengapakah? 
ust. say kate, amnah je boleh cintakan dunia,, sbb ape, abah dy yang nama duniya.. ekekekeke.. 
* sempat lagi nak wat lawak tyme siyes gni , huu *  

ak kena sedar,, ikhlaskan hati.. 
dayah~ tolong jgn layan perasaan cemburu lebih2 oke. wat sakit hati dan wat rosak diri je.. sudah2 la dok titikkan satu demi satu titik hitam dalam hati....
ikhlaskan setiap perkara,, 
egt,, ape yg kita nagi, itu yang akan kita dapat.. 
hasil yang kita dapat, seiring dgn usaha kita..
 man jadda wa jada, wa man zaro'a hasoda~ 
yup ! benarlah ! so, kalo nak dpt ape2 lebih dari org len, bykkan usaha oke. cukuplah sebentar shj perasaan tu menapak lam hati kamu ! cepat2 usir diorang pergi oke. ingat, perkara kat dunia ni sementara shj... semua tu dari allah.. so, kalo nak ape2, ambik hati DIA.. mntak dgn pemilik sebenar lah.. kalo DIA nak bagi, DIA bagilah. kalo DIA tak perkenankan, jgn sedih. jgn kecewa. jgn putus asa. teruskan usaha..

 biarlah merangkak tapi sampai ke akhirnya drpd berlari tapi putus di tgh jalan.
 org yg gagal ialah org yang berhenti di tgh jalan.

 terus berlari~

bersaing scr sihat dalam semua perkara??itulah aku ! oo yeah !!!!
jgn jatuhkan lawan kita, tapi bantu dy utk bangkit bersama2 kita,, tu prinsip aku ! 

kalo dy nk jadi lagi baek dr ak, tu bukan slh dy, dh dy usaha lebih, layak lah dy dapat semua tu kan??
 ngko,, kalo nak dapat lebih pon, usaha la byk2.. pasti dapatnye ! 
yang penting, gantungkan harapan pada DIA.. sesudah usaha, tawakkal. so, kalo jatuh xde la sakit sangat, n kalo berjaya pon xde la riak sgt, kan??? hmm~ really hope so..

ya allah,, jauhkanlah hati kami drpd sifat2 mazmumah.. hiasilah diri kami dgn akhlak dan peribadi alquran.. redhakan akn kami kehidupan kami.. tunjukkan kami jalan yang lurus.. 

ameen~~~

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_