Friday, April 15, 2011

kalaulah :::::;

duhai hati...

kalaulah boleh hilang ingatan.. xpayah la igt bnda2 yang menyakitkan hati dan bina kembali hidup baru.. kalaulah kita ada kuasa menentukan segala.. barulah kita boleh amik part yang best2 je utk kita... kalaulah segalanya jadi milik kita.. xpyh nak meminta2 kpd org laen.. kalaulah masa boleh dihentikan, bolehlah kita nikmati kelapangan tiap detik dan ketika~ kalaulah masa boleh diputar dan diulangulang,, mesti sronok kita lalui kenangan2 indah dulu.. kalaulah dan kalaulah.. sayangnya.. semua tu hanyalah anganangan kan?? hey !! dulu tak ngaji syariah ke hah? agakagak la nak ngantuk lam kelas pon,, tak egt ke pernah belajar sal ni,, pasal KALAU.. aqidah boleh terpesong dgn ucapan KALAU !

kita sering nak yang best je kan?? huish ! hmm ~ xreti nak bersyukur ke ape hah? everything happen for good reasons oke. ye. benar.. mulut sedap la kate itu dan ini,, yang remuk redamnya ialah hati kita jugak kan?? tak.. kena igt.. allah xsesiakan pengorbanan setiap hambanya kan?? kalo la kita boleh putar2 masa, amik part yg besh je,, lagho la hdp. xde la tarbiah dr kesusahan yg kita alami,, kalo kita dapat yang besh2 shj..kalo segalanya jd hak milik kita, macammana kita nak tahu apa itu erti usaha?? bila lagi kita nak rasa kemanisan bila usaha kita terbalas? yes, everything happens for a good reasons.. setiap benda itu ada hikmahnya.. allah ialah sebaik2 penentu,, jgn pernah diragui ketentuannya.. jgn sedih dgn takdirnya... terima dan jalani kehidupan dgn sebaiknya.. dia maha mengetahui ape yg terbaek utk kita kan??

hai hati~
sabarlah.. hdup di dunia ni sementara sahaja... takrugi org2 yang sabar...

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...