rokok???

ape agaknya perkara yang akan terbayang kalo kita sebut ttg rokok??
 anda kalo anda x kenal rokok, kalo x, anda boleh berkenalan dgnnya di sini

dah kenal?? oke~

bagi mereka yang spesies mr. crab, pasti akan terbayang akan duit yang hangus dibakar~~~
oh no~~~ money~~

bagi mereka yang ambil berat ttg kesihatan mereka, 
akan terbayang jantung mereka berubah ke warna hitam..
OMG !!!

bagi pencinta alam sekitar, pasti akn terbayang ttg pencemaran udara~
uhuuk uhuukk !!

bagi mereka yang mempunyai nilai sivik yang tggi, akn terbayang betapa perbuatan merokok di tempat awam merupakan perkara yang sadis kpd org ramai~ apatah lagi di dalam tempat2 yang tertutup..
amboi2~~ dia xpe la.. NIKMAT sedut asap rokok siket, pastu lepas asap rokok a.k.a racun kat org laen~ banyak santekk.. 

tapi, tu bagi mereka yang BENCI kan rokok.. bagi PENCINTA rokok??

ahh~~ tak kesah,,

hmm~~ alahai.. tok lebai + tok imam pon same.. tiap2 hari doa,, 
allahumma ajirna minannar~~ 
sedarkah atuk2 sekalian yang dok isap roko tu, 
takke puntung rokok yang ada NAAR a.k.a api tu semakin mendekat?? hmm~~ 

saye ad terbaca satu phrase hari tu,, lebih kurang macam ni la.. 

lebih baik perokok2 ambil pistol dan tembak tepat ke jantung mereka daripada membiarkan jantung mereka terseksa lebih lama dgn kandungan2 dalam rokok..

hmm.. cantek gak idea tu kan??

aduhai perokok yang di hormati sekalian~~
ubahlah tabiat anda ! lawan sikit ketagihan anda utk kegemilangan masa depan bersama~~
oo yeah~~

sayangi diri sendiri.. keluarga anda.. tahu atau tidak, org yg menghidu asap rokok lebih tggi risiko utk diserang penyakit2 berkaitan berbanding si perokok. kalau nak maklumat lanjut yang berkaitan, boleh klik sini ...

kalo tak puas hati jugak, anda boleh tanya kepada encik google.. 
konpem dy akan jawab utk anda !

oke la.. saya tggalkan anda utk berfikir~~~


Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_