Thursday, November 03, 2011

anNeesyA.3

previous episode


kepalanya berat. 


aah.. lega, sebaik sahaja rambutnya yang panjang mengurai mencecah bantal.. dipejam matanya kejap. oksigen disedut dalam, memasuki alveoli dan dipenuhi pula hajat karbon dioksida utk menjadi santapan klorofil. berat nafas yang dihembus... penat? ya.. penat dgn semua ni.


" jadi, macammana puan? "

" nampaknya, karya kamu kita simpan dulu la.. saya bukan taknak ambil, tapi, saya tggu karya dari cik ika.. awak faham kan.. saya mintak dari dia dulu, so, saya kena tggu jawapan dari dia dulu la.. "

" takpe, saya tak kisah puan, saya cuma bimbang, majalah puan nantu xde pengisian ni.. betul, saya tak kisah."

"urm, nnti saya cuba contact cik ika dulu ye "


kasihan puan ima.. berkalikali cuba dihubungi ika.. 


"maaf la.. saya tak dapat contact dia.. tengah mesyuarat kot"
'takpe puan.."
" macam ni lah.. awak just ready. jgn bagi kat sape2 lagi karya awak.. kalau saya dapat berita dari cik ika, saya terus hubingi awak ye.. "
"oke puan. baik2.."
"neesya, terima kasih banyak.. maaf la dah susahkan awak.. "
"eh, takpe puan.. ade rezeki saya, adalah. puan jangan risau"


setelah meminta diri, dia terus berlalu dari bilik puan ima.. kenapa ada jugak manusia yang suka buat kerja last minute? kalau melibatkan diri dia seorang saje tak pela.. tapi ni.. hmm.. ika. ika... harapnye, xde la kejadian lepas2 berulang lagi... kalau ditolak rasa hormatnya pada rakan sekerjanya itu, dah lama rasanya perempuan tu dapat habuan ikhlas dari hatinya. hish. sabar neeysa!


*teeet.. teeeet..*


_ eip.. bz neesy? aku nak tanya benda cket boleh?_
_ouh, tak. baru settle. nape? _
_weyh, ko tolong usha mamat kat depan meja kau kat aku boleh tak? _
_err? mamat tu? eish. aku malulah.. _
_alaaa.. bukan untuk ko pun.. utk aku la.. plisss?? _
-tak kire lah. aku tanak. ko ni.. tggu je la jodoh tu dtg.. xpayah la nak usha2 sgt.. kite ni pompuan tau_
_ye la.. ye la.. takpelah. merajuk!! _


ni sorang lagi.. hai...


geleng kepala.. tingg toongg~~ 
debuk!


haila.. jauh benar dia berangan.. nasib baiklah telefonnya ni lasak,, jatuh byk kali pun tahan lagi. aduh. sakit kepala. dah. cukup. taknak fikir byk2 la malam ni.. tdur neesya... ya. tdurr.. tdur.. 

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...