banyak cakap?

"Barangsiapa yang banyak perkataannya, nescaya banyaklah silapnya. Barangsiapa yang banyak silapnya, nescaya banyaklah dosanya. dan barangsiapa yang banyak dosanya, nescaya neraka lebih utama baginya". (Riwayat Abu Naim)

assalamualaikum :)

aduh2. yang ni memang aku setuju.
banyak cakap, banyak la silapnya.
bila korang boleh tahu bahawasanya korang banyak silap sebab banyak perkataan?
apabilanya korang nak confess sesuatu!
hah.
masa tu la baru terkeluar itu ini, 
hah. 
baru tahu banyak salahnya.
adui.
 masa tu nak nyesal dah xguna laaa
sama la dengan perbuatan.
sebab tu la setiap apa pun, 
sebelum kita zahirkan melalui perbuatan atau perkataan,
sila fikir masak2 dulu.
ye. 
pesanan penaja *selepas terkena batang hidung sendiri la kan~~ *

sila fikir la ttg consequence nya..

fine, 
dayah shukri cuba utk senyap sedikit lepas ini. insyaallah~~

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_