Saturday, March 31, 2012

orang tanya

hey, oke?

:) oke,, alhamdulillah..

nampak macam sedih?

urmmm... mana a.. ade la siket :)

siket? nampak macam banyak je?

takpe kalo banyak pun.. 
selama ni dah lama rasa bahagia.. 
and, kalo lepas semua ni, sakit ni tak bermakna lagi.. 
bahagia sekali lagi.. worth la kot even kalo skang ni sakit giler2...

kenapa?

:)

laahh,, orang tanya senyum pulak..

.............................

taknak crita?

dah puas bercerita.. taktahu dh ape lagi nak cerita.

ooo.. urm,, susah ke?

kalo senang dah lama settle.

ssh sgt ke?

:)

cuba la buat sesuatu..

nak buat ape lagi?

ape yang takbuat lagi??

:)

urm.. kenapa takleh biarkan je semua ni?

orang lain tak faham..

macam mana nak faham kalo xbagitau..

ape rasa bila hilang tempat berbicara, tempat bercerita, 
tempat mengadu?

lah, orang lain ramai lagi?

orang lain taksama.. orang lain selalu sibuk.

kau pon sibuk?

tu aku kate orang len tak faham.. 
dah laa, takpayah tahu. 
aku dh kate, orang lain takkan faham.

kenapa taknak fahamkan?

sebab tak mungkin orang lain akan faham..

mana kau tahu selaagi tak cuba?

sape kate? 
aku takcakap bnda yang aku tak try lagi.

sape yang takfaham?

takperlu tanya sape yang takfaham.. kau pon takfaham jugak kan..

tapi, ko baru crita sikit?

dah tu nak citer ape lagi? kalo betul kau boleh faham,
 sikit mana pun aku crita kau akan faham.

tak aci.

dah la... cukup la.

tgk tu,, pastu kate hilang tempat itu la ini la.. 
bila ade org nk ganti, gtu pulak..

tgk tu, kan aku dah kate orang lain TAKKAN FAHAM. 
TAK SAMA.

apa yang tak sama sgt tu?

cara kau mendengar.. takkan sama. takkan ada yang sama.

tapi,,

listen,, 
aku hargai kau sudi bertanya.. aku takde masalah nak meluahkan.. 
tapi, aku lagi hargai kalau kau tak bertanya kalau aku kate aku taknak bercerita... 
ya, mmg takkan sama semuanya.. 
tapi, aku tetap hargai orang2 yang ada.. 
sebab tu aku mintak kau faham.. 
kau boleh jadi kau, aku hargai diri kau. sangat hargai..  
aku hargai semuanya.. 
and aku lagi hargai kalau 
kau boleh CUBA faham kalau aku kate aku still nak teruskan semua ni.

....................................

i'm sorry..

neva mind.. sokay..

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...