Saturday, March 03, 2012

wat more should i say?

bismillahirrahmanirrahim~

too many things happened.

further comments ? i dont think so..

masalah tak boleh ditolak.. kita pon takleh nak lari daripada masalah. hatta pakcik meon tiga suku kat belakang jalan ONTHEWAY seksyen 778 pon ade masalah, takreti nak ikat tali kasut. see? even orang gila pon ade masalah. bezanya, macam mana kita nak buat MOU dgn masalah kita kan?

hey.. allah dah kate.. dia tak kasi gitu je masalah ni.. dia tak main pakai bagi je. tuhan kita kata, semakin kuat iman kita, semakin tinggi dugaan kita. semakin sayang dia kat kita semakin besar cabarannya.. dia suka dgr kita memintaminta.. dia suka tgk bila kita mintak sggh2.. 

kadang2, kita yang ego. dah senang terus lupa dia.. amboi bukan  main lagi.. masa senang quran taknak bukak,,, dah senang, mak ayah kat kampung tak igt dah. 
nah, bila kita hadapi masalah, baruuu la kadang2 tergadah kan?? baruu la igt asal usul balik kan??
alaaa,, macam dalam lagu aizat tuu.. ehem2,, adakalanya kemenangan itu sementara supaya kau tak terlupa asalnya~

kan? ya. kita memang mudah leka..

aku faham, mereka2 yang tgh bergelumang dgn masalah di luar sana, aku faham bila korang kate kat aku yang cuba bagi nasihat,, alah, ko taktahu ape yang aku rasa.. mmg aku taktahu ape yang korang rasa.. but then, korang kena igt, aku juga ada masalah aku yang korang takpernah rasa macam mana nak handle bendanya.. kita sama, kita serupa, korang ade masalah, aku pon ade masalah, dia juga ada masalah , mereka ada masalah,, dan kenapa harus korang je yang rasa down?? kenapa aku boleh go on? kenapa dia boleh go on? kenapa mereka boleh go on tetapi tidak korang? kenapa?
katakn kenapa.. paa. shud shuduuuu..paaa. paaa. shup shudduuu~~
tepuk dada tanya la iman..

korang jangan tolak hakikat,, allah bagi dugaan tu bersesuaian dgn kadar kemampuan kita. hei.. syukurla.. allah kasi kita dugaan lebih, tanda dia syg kita lebih tawu? 

just stop for a minute and... try smile :D

ye.. aku tahu.. sakitt korang rasa.. jangan risau.. kami2, mungkin takpernah rasa ape yang kamu2 rasa, tapi kami juga pernah rasa sakit seperti itu,, cuma dalam situasi yang lain,, sikit saja.. 

bertahanlahh.. apa2 pun yang kamu hadapi sekarang, keep on moving.. keep on going.. dunia ni tuhan cipta banyak bendanya.. banyak makhluknya.. banyak nikmatnya..
buat apa kalian nak tangisi satu nikmat yang pergi sedangkan banyaaaaaak lagii nikmat2 tuhan yang lain, yang masih korang genggam, yang masih korang dapat kejar,, yang masih ada peluangnya utk korang kecapi?

maka nikmat tuhan mana lagi yang kita sbg  manusia nak nafikan??

hei.. yang ditarik dari korang itu nikmat dari allah.. dia berhak ambik bila2 masa.. sape kita nak persoalkan kenapa si pemilik nak ambik balik pemberian dia selama ni rite :)  ??

DIA ada hak kan? DIA maha berkuasa, maha mengetahui, segala yang dia bagi kena pada masanya,, segala yang dia ambik balik pun tepat pada masanya.. 

cuma yang kurang itu kita.. 
kita yang kurang tahu, 
malahan taktahu apa sebenarnya perancanganNya.. 
yang pasti, 
yakinlah.. apa pun yang berlaku kepada anda,, 
perancangan allah itu adalah yang terbaik :)

salam hormat, salam selamat malam :)

assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...