Sunday, October 28, 2012

dont judge

assalamualaikum wbt warga dunia * bajet blog aku hot *  :D

kita ni tak boleh tidak tengok orang je mesti nak terus judge kan?
aku pon pernah experience, bukan sekali, tapi agak berkali-kali juge la.
yang nasib baiknya, aku ni bukan jenis yang bila rasa macam tak best je orang tu terus aku hentam dia damn you damn you!
tak~ heh hehh..

kenal dulu someone before we judge them! 
even bila dah kenal pun, again i tell you ye, kita tak berhak nak judge keburukan orang kebaikan takpe  :)

ada orang yang aku kenal nampak macam err,, dia ni betul ke tak?
ataupun dalam hati pernah jugak mengutuk tak guna je nampak dia ni * jangan tiru aksi ini di rumah atau di mana sahaja anda berada* tapi kan bila kenal-kenal balik,, ternyata ada juga something yang lebihnya mereka daripada aku, yang buatkan aku respek jugak, eh bukan respek jugak tapi mmg tabik ah.
tak kurang jugak yang anggapan aku memang betul yg orang tu tak guna dan ada jugak time-nya nampak macam baik tapi teeeetttt

maka benarlah yang dikata-kata, setiap orang tu ada baik ada buruknya,
ada lebih ada kurangnya. takde manusia yang sempurna :)

so, jangan nak berbangga sangatlah kalo rasa diri tu hebat ye.
and satu lagi, dah hentikanlah sikap-sikap mengata-ngata, men-judge orang ye.

dont judge a book by its cover, dont judge a person by their face.

err?? wateva. hee :P

accept difference!

sesungguhnya yang membezakan manusia dengan manusia yang lain hanyalah taqwa kepada ALLAH.
taqwa pula hanya DIA yang mampu mengukur sejauh mana tinggi atau rendahnya :)

renung-renungkan ;D


No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...