Friday, June 28, 2013

kesan

aku tengok drama tadi. si lakinya buat salah bla bla bla pastu bila dah menyesal datang kat wife mintak maaf. i'm like. ohh senangnya kan.. baut je salah banyak-banyak pastu datang r mintak maap. haha. simpe.

pasal maaf ni.

dia senang je nak analogikan. umpama bila kita buat salah tu kita memaku satu paku. bila buat salah lagi paku lagi satu paku. nah. dan analoginya, bila kita mintak maaf tu kita cabut la paku yang kita paku tadi. maaf, ye boleh diberi.. tapi, walaupun paku tu dah dicabut, kesannya masih ada. kau ambik la simen ke ape tampal situ kan still akan ada kesannya. nampak bezanya. thats why smampu mungkin, jauhilah daripada buat salah silap kat orang ni..

aku pernah.

aku pernah alaminya.. peh kau. sakit hati jugak la kan. bila mereka datang mintak maaf, takde masalah, aku ni bukan jenis yang berdendam..maafkan je. tapi kadang-kadang kenangan disakiti tu datang balik. tambah-tambah lagi bila orang yang sama asyik buat ta*k je dgn kita. amboi, tebal beno kesabaran aku.

suka hati kau laa.. xpe, selagi aku mampu maafkan silalah buat salah dengan aku
time kasih la sudi uji kesabaran aku

banyak benda aku belajar kenal dengan kau.
time kasih sekali lagi

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...