Sunday, August 25, 2013

ini semua demi...

aku terkesan bila mmebaca satu post seior aku post ( boleh rujuk FB sbb aku dah share, picture Kau Jodohku tuuu)

ini yang buat aku risau..
aku sedar aku ni bukannya orang kaya-kaya.
aku sedar abah tu bukan duit banyak sangat..
lebih kurang saje keadaannya dengan cerita tu..

ye aku sedar..
dan aku je la tahu.
sedangkan orang lain di sekitar aku tak tahu.
dorang bukannya faham apa yang aku kena alui.
yang dorang tahu, untunglaa budak pandai..
untunglaa ramai orang kenal..
untunglaa baik dengan itu ini..
untunglaa itu untunglaa ini..


ye.. yang untung tu kamu nampaklah.. yang derita aku ada kamu nampak?
tak.. tak perlu kot nak menunjuk derita kita kat orang lain..

cukup la menangis sorang tgh malam. teddy bear teman
cukup Tuhan yang mendengar rintihan..
biar kamu semua hanya nampak keuntungan aku.
biar kamu semua hanya nampak kekuatan aku
tak perlu aku lihatkan derita atau kelemahan aku

cuma bila begitu orang mula akan fikir aku sempurna, and capable of doing everything tanpa mereka sedar aku juga insan biasa..

aku juga perlu rehat. aku juga perlu fikir. aku juga buat salah. aku juga ada perangai tak elok aku.
dan
aku bukan robot. even robot ada max working hours dia kan..

they expect me to settle everything.

no, aku tak pernah kesah dgn apa yang kamu nak fikir, cuma i know myself..

kalau itu yang kamu mahu aku boleh cuba utk memberi.. tapi apa syarat yang aku gariskan itu perlu kamu patuhi kalau kamu mahu perkara yang seperti kamu impi.

the rule is veeeeery simple.

but i'm veery dissapointed with humans.
so typical.
sangat negatif.

why?

dan bila di titik ini, i've decided, in my own way, this is the time which i need to be selfish to those yang tak paham bahase. mana yang masih boleh nego and respect me yes i'll do everything for them.

dan maaf kepada yang tak paham bahase tu mintak maaf jika 100% komitmen aku tak dapat kasi.
bagaimana kamu mahu menerima itu yang seharsunya kamu beri.
kalau kamu beri 20% takkan kamu nak harapkan aku balas 50%?

tapi satu hal yang aku faham,
manusia ni pelbagai ragam. manusia ni terrlalu banyak songehnya
dan banyak juga kurangnya..

jadi satu doa aku, semoga Tuhan menunjuk dan suluh jalan kehidupan mereka2 supaya faham situasi aku..

dan doa utk diri sendiri
semoga Kau tidak tinggalkan aku walau sekelip mata, semoga Kau juga tunjuk adna suluhkan aku jalan.... semoga kau pandu hidup aku supaya tidak tersasar.. ya allah perkenankan..


No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...