Sunday, August 25, 2013

kisah silamnya?

okay now.. referring to status on fesbuk.. takmahu mengulang kisah sejarah lama..

this is likely whats happening during my form four and five.

i was like very busy and dont know for what i'm working of..

i was like jatuh sakit sebab terlalu banyak bnda yang nak dibuat tapi ntah kenapa ndanya tak habes juga.

i was like cannot focus.

i seems like every person around me nak cari pasal dgn aku

problems here and there.

and cant focus on my study. damn.

i thought perkara ni dah settle. i thought i had fully recovered form trauma of my SPM result.
in fact it is still there :(
i'm still afraid of it..

i dont know..

adakah ini trauma atau pun ni mnjadi peringatan kukuh pada aku jgn main-main.
jangan ulang lagi kisah lama sebab ia terrrrrrlalu menyakitkan dan mengecewakan..

kalau dulu dah pernah jadi so sepatutnya sekarang ni i know what to do..
i should know how to handle this..

Nabi kata orang yang beriman itu tidak akan mengulang salah yang sama berulang kali..
no, i'm not going to repeat any fault. any wrongdoing..
ya allah tolong aku..

Tuhan kata kamu mengaku beriman sedangkan kamu tidak di uji..

ya allah.. aku tahu ujian ini tidka seberapa jika dibandingkan dgn orang lain.. jika dibandingkan dengan saudara2 aku di semua negara-negara bergolak.. tapi aku sedar ya Allah aku ni hanya insan yang sangat lemah.. Kau sudah berjanji.. ujian dan dugaan yang hambamu akan tanggung semuanya berdasarkan kemampuan mereka..
dan ini sahaja kemampuan aku ya Allah, aku redha dgn ujian ini. cuma sekali lagi aku merayu, jika Kau datangkan ujian kepadaku maka datangkanlah bersama-sama dgnnya kekuatan dan ketabahan pada aku..

aku sangt berharap aku masih mampu keep on track.
aku masih mampu mempertahankan what have i done previous four semester

mohon doa dari sahabat..

:)

#iBelieveI'mStrong!

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...