berhias?

bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum wbt~

teringat dulu, masa berbual-bual dgn kawan2, masa sekolah dulu, masa2 dok asrama dulu, *bykla punye masa* kawan aku pernah tanya,


 "eip, kalo dok umaoh paka bedok x?"
 " ish, mesti la.. " 
"aih, dok umoh pon nak paka bedok ka?" 

hmm.. common question la kan. bagi ak, aku mmg kat mane2 pon, even dok kat umah, mstiya akan pakai bedak.. dan pakai cantik2,, sebab ape? sbb tak salahkan kalau kita nak tampil kemas dan cantik depan ibubapa kita, depan ahli keluarga kita. tak salah pun nak berhias, kemas siket utk mereka kan.. ni, kalo nk kuar dgn kawan2, apath lagi yang ada teman istimewa tu, punye la berhias sakan, tapi kat umah, masa duduk2 ng ibu bapa punye la serabai! kita kat rumah pun, jagalah adab pemakaian, jangan seksi sgt~ jangan serabai sgt. kat mana pun kite, cuba utk tampil kemas, sbb setiap muslim itu ialah duta kepada islam.. sorang buat bnda tak baik, orang2 non-muslim akn pandang serong la pada islam.. 
mungkin ramai yang akan kate, alah,, pakaian je kot~ 
tapi kan,,
kita jgn menyangka kebocoran yang kecil xmmpu menenggelamkan kapal yang besr taw. 
hmm~ so, last word, jagalah imej dan penampilan anda.. tunjukkan kepada semua yang islam itu cintakan kecantikan, kebersihan dan kekemasan, kita buktikan =)

dats all, syukran 'ala qiraah =)

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_