Tuesday, August 02, 2011

pRovEd !!

Bismillahirrahmanirrahim..
Credit to miss nik nur fatihah la ye,  love ur quote,
Things are not always like they seem in the moment!
Ya! Betolla tu! Bahkan dalam alquran pun ada kate,

“ ….. tetapi boleh jadi kamu tidak menyukai  sesuatu,padahal itu baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ia tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui “(albaqarah::216)

kadang2 kita perlu berhadapan dgn situasi yang sangat memenatkan.. baik fikiran ataupun badan kita..


Ape yang penting, kalau kita berhadapan dgn satu2 keadaan yang sukar dan tidak selesa bagi kita, kita hendaklah bersabar teguhkan semangat, tekad.. Think positive! Ikhlaskan dan kembalikan setiap perjuangan dan perlakuan kita kepada Allah.. Kekuatan itu darinya, dan Dia berhak menyalurkan bantuannya melalui sesiapa sahaja yang dikehendakinya.. Cuma, terpulang kepada kita, sama ada untuk mencari penyelesaian atau berhenti di tengah jalan ..

Sesungguhnya bersama kesusahan itu ada kesenangan kan =)

Jadi, jangan mudah mengeluh.. Adukan kesusahan kita padanya, dan mintalah pertolongan dan nasihat daripada sesiapapun di samping kita. Jangan lihat kepada penyampainya, tapi lihatlah kepada apa yang disampaikannya..

Till then, thanx for reading!

1 comment:

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...