yes, kamulah.

isu sentitip lagi :: kapel.

hari tu ade dgr citer, ade satu pasangan dicekup..then apabila belah keluarga pompuan ni mintak si lelaki bertanggungjwab, katanya TAK SEDIA. eh hallamakk.. yg benda past tense yg baruu saje terjadi masa tgh dicekup tu sedia kan?? tetiba nak kate ko tak sedia pulak??

sedar pon diri.. dah tahu kalo tak sedia n dah tahu diri takleh tahan nafsu,, takpayah laa nak menggatal kapel2.. kecuali kalo korang konfem boleh tahan diri dari buat bnda2 terrr semasa berdua-dua, hah, kapellah, silakan.. 

ni, yang pasangan2 ni,, korang kalo dh ready nak berumah tangga silakan la berkapel ke ape ke.. tapi kalo si pompuan masak pon taktahu, menjahit xde skill,, bilik sendiri bersepah lagii, dan yang laki pulak mengaji quran pon merangkak2 dalam kegelapan,, azan pon tetiba suara jadik serak2 basah dan pemalu, suruh jadik imam lutut ketar lagi tak payahh nak gatal2 sangatla nak berkapel bagai..

tujuan kapel, korang nak kawin jugak kan?? 
hah? berkenalan? dah tu kenapa kapel? nak berkenalan kawan je la dulu.. 
yg kapel ni yg dh KONFEM nak kawen kan?? 
dan kawin ni korang kena igt,, takrif atau definisi kawin tu sendiri bermaksud IKATAN YANG MENGHALALKAN HUBUNGAN ANTARA LELAKI DAN POMPUAN. 
 hubungan ape? takpayah nak citer, korang dh master dulu dari aku. kan? 

dan consequencenya pastilah hadir sorang lagi makhluk baruu.. nah,, tula tugasnya yang perlu dititik beratkan.. tugas mendidik anak.. so, tak melampau bahkan betull kalo aku kate orang yang kapel takpayah kapel kalo rasa korang masih belum bersedia nak didik dan besarkan bakal anak korang supaya jadik insan yang berguna kpd keluarga, bangsa dan negara.. tapi silakan kapel bagi mereka yang dah sedia arif dan yakin bahawa mereka mampu jadik isteri dan suami yang soleh/ah. sila.. kalo yg ini, takde aral laa kan.. kan?

ke pendapat aku salah? korang rase?

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_