Monday, January 28, 2013

serving ohh serving~

hai,, assalamualaikum bloggers !

mau cerita itu sedikit laa. di tengah ke-hectic-an seminggu dua ni dengan bermacam jenis bendanya,tiba-tiba aku dikejutkan dengan satu panggilan, eh, dengan satu tawaran. ade orang nak masuk meminang uolss. 
memang terkejut. ye lahh berita last minit kan. berita ape? yang kena strike tadi bukan ye. muahaha.
aku dapat tahu bahawasanya dalam ramairamai orang yang tinggi terselit satu nama aku yang hendak digandingkan sama tinggi dan duduk sama rendah dengan orang lain. ohh brapa banyak susu kena minum, brapa banyak kali kena gayut kat monkey bar? ohh semua tu kiasan sahaja -.-

guess what?
hmm. tercalon sebagai calon awal utk mewakili universiti ke pertandingan kemahiran malaysia, kali ni bukan masak-masak tapi untuk seving. SERVING UOLSS. ehem.

SERVINGGGGG *speak out loud*



oke, sedikit kurang sopan  anak dara menjerit-jerit.

TAPI ADE AKU KESAHHH.. AHHHHHHHH.

oke.behave.

so, di ujian kelayakan tadi, yang mana last minit betol aku tahu, aku pegi je lah..
yeahh, for the sake of EVERYONE.
and also, for sure utk kepuasan diri aku juga.
kalo aku tak rela mmg aku tak pegi laa. g
ile nak korbankan masa study utk test akaun esok *hari ni sebenarnya* semata-mata nak kejar bnda yang hentah dapat henath tidok lagi?

yeahh, as i said, ujian saringan kan.. ade 7 calon and we need only 3 persons.
tapi tak kesah laaa tersaring ke tidok, yang penting, impian nak serving di Bayu Grill tercapai jugak.
muahahha. kesian aku.
ye la kan,, jaman-jaman aku dulu *padahal baru last sem* serving dekat 6 star- yang mana biasanya restorenn pakai aircond tapi tempat aku dulu pakai sauna, ko ade?? - ,
so, nak jugak merasa serving di 5-star. kikikkikiii

siyesly lama giler tak serving, i mean, in that kinda formal way. a few steps yang aku dha lupe.
dah laa tuptap kena french service-cuma nasib baik tak kena carving benda lamb tadi-,
buat russian service. mak kau. mendalah serving gear tu nasib baik lekat lagi kat tgn aku.
nak stacking plate pon laaaahaaii dah lupe bagaimana. tingtingting dah haaa bunyi pinggannya !
yeahh, so i damnly agreed dgn sifu serving aku, sir didi yang kate,
skill ni lame2 tak praktik akan hilang.

nah, u see? and berpegang kpd kata2 tu la jugak aku pegi tadi sebenarnya.

bukan niat nak bertanding ke nak mensaringkan diri ke ape, semua tu hanya utk kepuasan diri aku.
biarlah aku terbongkang penat nak pikir mana keje yang nak buat dulu daripada aku penat pikir nak buat ape hari ni. ewahh.

so, dah cukup la dulu.nanti pape hal aku citer2 balik. hehe.. nak p tdo barang dua tiga jam, supaya dapat jawab test dgn baik jap lagi. fuhh. doakan aku blh jwb test. formula dah hafal, dah review smua soalan,
burn midnite oil la katakan.. sampai light pagi tertutup:P

wish me luck, doakan aku !!

tataa :)

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...