Sunday, August 11, 2013

hasad dengki

benda ni la yang menjadi pemula pemusnah hidup manusia dalam dunia ni kalo korang nak tahu.
takpela kepada mereka yang tahu 
tapi dengan harapannya janganla tahu saje, maka amal-amalkanlah

semua orang ada perasaan dengki.
tapi itu bukanlah persoalannya.. 
persoalannya, macam mana kita kawal dan guna perasaan tersebut
bagaimana nak bezakan, masa mana perlu di layan
masa mana perlu diabaikan rasa tu..

aku risau..
dunia sekarang ni xkenal sape..
anybody tend to destroy us because of this.
macam-macam cara.
macam taktik.
kadang-kadang depan mata
kadang-kadang orang yang tidak kita sangka

maka sebab itulah aku cuba ajar diri aku bermula sekarang
jangan terlalu mempercayai orang lain..
aku naik market siket harga kpercayaan aku.
sape yang kaya dengan budi bahasa saje boleh beli.
nah..

serik.


dunia semakin melampau.
*alaqah makaniyah

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...