::: cinta_

di pagi selasa. bising bunyi alarm mengejutkan dia daripada tidur. di capai telefon yang asyik giler berdering di tepi. swipe. dismiss. berkelip-kelip saja di atas katilnya, tidak la berapa empuk macam Vono, namun cukup selesa. malas rasanya nak bangun. memikirkan waktu subuh yang semakin berlalu, bingkas bangun. jejak saja kakinya di lantai, teringat lagi. sudah bangkitkah kamu sayang? 

argh. dia benci. dia rimas. 
dia penat dengan setiap ingatan itu. 
bertepuk sebelah tangankah, atau ada sambutannya? 
dia tidak pasti. 
istighfar dalam hati. 

ini rindu atau ini jerat syaitan sahaja? 

atur langkah menyucikan diri. 

takbir diangkat. empat rakaat. ya lah, Subuh memang dua rakaat. tidak lupa ditunaikan juga solat sunat rawatib, qabliyyah. iman tengah naik ni, elok juga. 

usai solatnya, angkat tangan, berdoa. segala keinginannya diluahkan. dan di akhir doanya tidak lupa dinyatakan rindunya. biarlah hanya Tuhannya sahaja yang mengetahui betapa rindunya dia. 

namun sehingga sekarang dia masih bingung, kenapa begitu kuat ingatan nya pada jejaka itu. nak kata tampan memang tak lah. nak kata comel, erk, entahlah. nak kata hensem erm,, tongkat dagu jap nak fikir. nak kata gentle macam adi putra, erm, ade la sikit. tapi, memang sikit la rasanya. heh~

yang banyaknya selalu sahaja terkena. kena apa? kena sakat. tapi dia tidak kisah. makin kena sakat, makin kena jerat dengan soalan mencabar minda, makin di rasa dekatnya. makin terpaut hatinya. 
iya, seperti yang dikata, dia bukan terpikat pada tampannya dia, atau comelnya dia-bonus sajalah kalau ada pun - namun, dia benar terpikat pada peribadinya. 

jika Tuhan saja yang tahu rasa itu, maka Tuhan jugalah yang tahu sakitnya menanggung rasa tidak menentu ini. rasa yang tidak pasti. dan Allah juga yang Maha Mengetahui apakah rahsia di sebalik ini. dan Dia juga yang tahu sampai bila penantian ini akan berakhir dan bagaimana pula kesudahannya..

dia mengeluh lagi. tekap tangan di dada kiri. tepat di jantung. hadiahkan sebuah alfatihah kepadanya. semoga harinya berjalan lancar. semoga dia rasakan kerinduan ini.. 

nafas ditarik panjang.

on laptop. pasang radio online.

satu lagu muncul 

deras hatiku berdetak di langit aku terlihat kamu.. terang malam teman kita, dengan angin meniup sayu.. ku petik gitar akustik ini, dengan harapan dia mendengar melodi indah, yang kucipta hanya untuk luahkan rinduku padanya.. dan aku terus menyanyi lagu ini untukmu.. walau berjuta mendengar lagu ini hanya untukmu.. arah hidup kita tergapai bintang di angkasa.. dan berkelip melukis cinta, terciptalah lagu kita..

keningnya terangkat

lagu seterusnya

dirimu bagaikan sebuah lukisan, penuh warna, penuh seni, tak layakku miliki.. jangan kau berpura, engkau juga sama, membuat aku rasa tenang hatiku kau miliki.. dengarkan gurindam, inilah lagu cintaku padamu.. andainya ku hilang, biarlah lagu ku temanmu.. di antara kita suka sama suka, aku pasti kau punya hati ingin bersama jua.. tidak semestinya sebuah cerita cinta kan berakhir sesempurna, seperti kita impikan.. 

fed up

ah. tukar radio. dengar nasyid lah

lagu seterusnya

oh tuhan seandainya telah kau catatkan, dia milikku tercipta untuk diriku, satukanlah hatinya dengan hatiku titipkanlah kebahagiaan.. ya allah ku mohon apa yang telah kau takdirkan.. ku harap dia adalah yang terbaik buatku, kerana Engkau tahu segala isi hatiku.. pelihara daku dari kemurkaanMu.. ya Tuhanku, yang maha pemurah, beri kekuatan jua harapan, membina diri yang lesu tak berdaya, semaikan setulus kasih di jiwa.. ku pasrah kepadaMu kurniakanlah aku pasangan yang beriman, bisa menemani daku,, supaya ku dan dia dapat melayar bahtera ke muara cinta, yang Engkau redhai.. ya Tuhanku, yang Maha Pengasih, engkau sahaja pemeliharaku.. dengarkanlah rintihan hambaMu ini, jangan Engkau biar kan ku sendiri.. agar ku bisa bahagia walau tanpa bersamanya.. gantikanlah yang hilang, tumbuhkan yang telah patah, ku inginkan bahagia, di dunia dan akhirat.. padaMu Tuhan ku mohon segala..

okai. 
tutup radio. pilihan yang bijak kiranya. 

tiba-tiba kedengaran di luar rumah, jirannya melalak :

jujurlah sayang, aku tak mengapa

erk.

abaikan. tapi, kenapa ni? when all songs make sense. inikah cinta?

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_