monolog_

hai
hey.. *senyum siket*

how was it?
ok, macam yang diharapkan, lulus semua paper

lulus?
yup, lulus paper yang paling takut fail

cgpa?gpa? ok tak
err..turun. giler.

ok la still DL kan?
*angkat kening* dengan harapan. cgpa masih

okay faham
kan.

erm.. tapi, kenapa?
kenapa apa? 

kenapa nak kata masih ada harapan?
sebab masih ada pintu usaha

kau yakin ke? tak takut?
kenapa? kau nak kata aku tak bersyukur?

yeah, u know well
yeah I know. aku tahu. walau ada yang tahu, tapi aku sorang yang rasa macam mana nak hadap semua bnda ni. aku tahu orang akan kata, alah xdapat dekan je nak bising. tapi orang rasa tak ape aku rasa?tak kan? aku tau entah betul entah tidak tindakan ni.. tapi *lama*

tapi ape? 
kalau ini yang dinasihatkan mereka-mereka, kalau ini saja jalan terakhir usaha aku, aku terima

maaf la, tapi kenapa nak sedih sangat? result ok ape?
sebab tu aku kata, kau tak faham.

macam mana aku nak faham kalau kau tak crita?
ape kau rasa kalau kau jatuh dari tingkat 15? 
sakit la wey kalau tak pun, mati
kalau tak mati? 
patah tulang.
sakit tak?
sakit la
nah, aku la tu.. mmg aku tak mati tapi hidup sakit. susahkan orang pulak nak kena jaga.. kau faham tak?

*tarik nafas* sabar lah
aku tengah sabar la ni.. tengah terima hakikat. kalau aku hidup sorang diri takpe. kenapa aku jadi teruk sangat? jatuh tinggi sangat? aku main-main ke?

*gosok bahu* sabarlah.. muhasabah la.. mana salah. mesti ada
*tahan esak* aku tahu. ada amanah aku tak jalankan dengan sempurna. ada banyak dosa. aku takleh fokus. aku tak belajar daripada salah aku bertahun lepas. aku ikutkan emosi.. aku tak usaha.. aku. aku... kufur nikmat Dia dah bagi.. kenapa aku tak pernah belajar salah dulu? kenapa?

ish.. sabar.. 
sabar la ni.. 

kalau macam tu, buatlah.. elok juga istikharah, mintak tetap pendirian.. solat hajat banyak-banyak.. inshaallah kalau ada rezeki.. dan, baiki niat.. jangan lupa :)
cuba.. 

dah. cool down
*kesat air mata*

Comments

Popular posts from this blog

diploma pengurusan perkhidmatan makanan > a view

#tipsDekan

be wise_