Monday, April 28, 2014

pada sebuah kenangan

pada sebuah kenangan yang pasti tidak akan lupus dari ingatan..
ada sebuah rindu yang sering bertandang
cuba menepis namun tidak berdaya
sering kecundang padanya
tertewas
lalu akhirnya airmata sahaja aku kirim
tanda kerinduan pada kenangan itu
rindu
sebagai tanda penyesalan
menyesal
atas segala kesilapan yang membawa kedinginan
kesilapan yang tidak memungkin kan waktu diputar
sekadar untuk membaikinya kembali
tidak
tidak mungkin terjadi
sahabatku sayang
kamu sentiasa dalam ingatanku
hanya aku sahaja masih ego di sini
tiada ucapan penghargaan
tiada kata-kata mesra bertanya khabar
tiada lagi
bukan kerna aku tidak cakna
jauh sekali pastinya bukan aku lupa
cuma aku termalu sendiri
malu pada kamu
malu padaNya
atas segala salahku padamu, teman
biar waktu merawatnya
meskipun aku sendiri tidak pasti bila semua luka bakal hilang
bila mentari akan muncul untuk menghangatkan
atau dari arah mana tiupan angin tiba
untuk mencair lantas mendamaikan segala ketegangan
untuk membawa khabar untuk menjelaskan segalanya
teman
semoga Tuhan menjagamu

cc : NN

background song : adele, dont you remember

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...